Sunday 24 June 2012

Hikayat seorang Hamba

Assalamu'alaikum dan salam sejatera di ucapkan kepada pmbaca blog nie..da agak lame aku xpost blog nie..err maaf bub aku nie xpandai nak taip2 sangat tentang mnde2 nie p aku cube jgk.Ini ialah memori aku sepanjang semeste dua yang aku just ingat.


hari pertama untuk semesta dua. KEMbali mencari smengat yang hilang setelah agak sakit hati dengan pelbagai keputusan dan juga apa yang telah berlaku sepanjang semesta yang pertama. Kejadian di semesta yang pertama merubah aku menjadi seseorang yang lain dari yang lain....errr pusing btol bile bace ayat to kan huuu..memang niat nak bagi pening baca pon..ok mule2 kite mulekan dengan hari daftar di bilek yang sama. Roomate masih tidak dapat melupakan uo dan tinggal bersama aku.(ok kite skip cite ni)

hari pertama iaitu isnin klas pagi kul 8 subjek mikroekonomi lect Prof zaimah datang ke klas dan beri pndangan suh tukar waktu klas. Aku mule2 ok jer pasto bile tgk mmber2 pindah klas sato g so aku pon ikot la. lect yg ajo mse to Dr poo bee tin.n klas pon start spt bese (hari first pon da blaja).then aku p klas ke-2 tgk lect xde so klas aku declare batal n ke-3 jugak aku wat mnde yg same..haish kan indah hari2 batal.

hari selasa klas aku aplikasi komputer yg ptama.time to aku pkai bju ijau n jmpe lect yg bnme en azzwan. first tgk muke kerek ckp cam nak gado p xpe aku cekalkan jgk nk blaja nye sal kan..adoyaiii time to lak sume kna diri knl kn diri lak to..yg xley bla nye kna ckp minat yg org len x sbt..perghh mule la mrapu aku ckp..pasto blaja spt bese n klas ari slse pon tamat.

hari rabu pg klas math..subjek yg aku pling minat hancur d sbbkn lect yg xbest..masih lg mncari sape yg sesuai tuk mnjadi cikgu kpd subjek nie..hmmm law la aku dpt cri org yg leyh aja subjek to dgn best msti aku leyh skor hehe maklum la aku nie law ske subjek to kna ske orgnye dulu..law aku x ske org to mmg kompom badan kat klas hati n perasaan n mata kelain (mimpi n_n).

hari khamis klas cesmed mule2 cm mnyampah tp bub kan cik mai yg sempoi nyempoi aku pon jd ske gak dtg klas to wlaupon org duk kutuk2 klas cesmed cm ape la.xbest la xde hasil la pe la p aku ske je..cesmed pon blaja2 xde la pnink sangat kan.pasto klas cesmed abes ade gap bpe jam then klas ob. mule2 aku xdpt klas ob da bub nak tlg kawan aku p cri sponsor.so mmg x daftar g kursus to. then bile masuk second week p la jmpe die kte nak daftar die kte xleyh ..law nak jgk kna jmpe Dr che aniza tuk register manual..aduhhh frust jgk cmni kna ulang alik..besoknye tros p register..mjur lpas.huhu

jumaat maka bermula la cuti aku huhu wee~
sabtu cuti
ahad pon same

ito la rutin aku first week.

tapi sbnrnye law nak cte lg la pnjg p aku ringkaskn je la..


cite die sbnnrnye d sini..mse aku d semesta dua ni aku rse aku byk sangat brubah..aku ni da la trok..skunk makin trok lak..byk melibatkan diri dalam pkre yg d luar dugaan..btol la kte abg aku..'dil mu xtgk dunia sbnr g dil'..mule2 cm x cye p bile da kna dpn mte perghhh xku sangke cempedak jadi nangke lalalaa aku mmg bpijak d bumi yang nyata..libatkan diri dalam byk mnde yg aku x pnh pikir..aku ingt kn aku ni da ckp terer nak wat keje ni p rupenye bodoh jgk kn..

Aku tlah libatkn diri dlm mcm2 hal.pcintaan,pembelajran,pmikiran, n mcm2 pe lagi la..p yg pasti sume to libatkan hati, emosi dan jgk perasaan.perghhh perit nak hadap mnde2 cm ni ooo...org ckp aku ni sweet talker??? org ckp aku ni playboy?? org ckp aku ske menkan perasaan org??? hmmm ntah la aku pon xreti nak ckp cmne p aku mmg cmni..law diorg ckp to maybe ats dasar pemerhatian n pndengaran diorg saje kot..xknl maka x cinte bile knl takot jatuh cinte plak kan hehehe..amoih2 ayat nak gatal2 plak huuu (jage mulut dil)

aku mintak maaf sangat kepada semua skli aku taw aku nie trok n x matang..xtaw pe nak wat law keadaan jd cmni cmto n cm2 g an..bub aku x blaja sume to aku just blaja hnye tgk kwn2 jer n bkn ikot pnglmn..aku wat sepah korg kemaskan kan..pape pon thnkz bub tlg aku..korg mmg kawan yg baik tlg kemas..p alang2 kemas to bg la smpai bersih aw ;P huu..aku xsngke hati pompuan selembut sutera..nmpk cm kras jer..bru nak wat mmber cm dak2 laki lenn hadoyaiii xsngke lak upenye pompuan len dari lakii huuu...

sem1=1 sem2=2 sem3=?? aikk math ke pe nie..hmm aku pon xtaw la..aku just harap ape yg blaku ni xjd d mse depan.komitmen aku bkn kt sini.ade smthng yg aku still kejar n aku tgh kejarr adoyaiii ssh tol mnde ni nak dpt..harapan yg berbillion jauhnye nie..hmmm arap2 aku dapat wat sbb aku mmg nak mnde nie...yelah kononnye cm yg nie la yg leyh harap sket..nak kate cerdik xpon.bodoh jgk to yg sampai sesat sume to kan..
p nak wat cmne ..bg aku pengorbanan to pnting tuk dapatkn kebahagiaan mse depan..

saket??..memang sangat saket..pedih tersangatlah pedih..nanges??? Allah jer yang tahu tangisan to mcm ne.
nak jgk rase spt yg d impikan tp apekan daya kejayaan to aku angkt sbg yg ptma bukan pcintaan..ehh ape nie mngeluhh...astaga mngucap byk2 dil..xbek cmnie t Allah tarik nikmat bru taw..bkn pe..pngorbanan yg diorg da wat mmg aku xterbalas..pe yg mampu aku berikan hnyelah kejayaan sbg tukaran kpd perit mnjage aku nie..Ya Allah smoga hamba dpt mmbls sgle jasa mereka berdua slagi mrk selagi hamba bpijak d bumi mu ini Ya Allah..hamba insan yang lemah keji lagi hina hanye mampu mendoakan kesejahteraan kebahagiaan keredhaan kerna hnye tidak mempunyai apa2...Janganlah bg hamba hanyut dan lupakan pngorbanan mereka..Ingatkanlah hamba sentiasa.Amin

sorry la pg2 ni emosi plakk errkk

xpela2 nak ttp la cte xnk la cte lebih2 t takot mkin byk rahsie tbngkar hehe..bhye tol blog nie bile skli da tulis mule la nak terbocor rhsie yg tpndam lam ati ni kan..
k la Assalamu'alaikum penutup bicara

5 comments:

  1. Kesimpulan - tulisan ini adalah lebih banyak dari gabungan tulisan untuk 56 post sebelum ini...

    Moral 1 - hidup memang begini. Selagi tak hadap, mana nak tau best or tak best...

    Moral 2 - bersyukur, jangan tak bersyukur. Sekurang-kurangnya kalau ada kesilapan pun, masih boleh diperbaiki, dalam persekitaran yang selesa...

    Moral 3 - first impression is a killer. Siapa tahu, muka 'kerek' ni la yang bukan 'kerek', kan...

    Moral 4 - masih ada masa untuk dapatkan First Class. Strategi kena betul, motivasi pun sama...

    Selamat berjaya, in everything...

    ReplyDelete
  2. bro, smpna nisfu syaabban..ttup bku,bke bku baru k...
    chill bro...

    ReplyDelete
  3. let time determine everything :) kadang-kadang kita tak tahu apa yang patut kita buat selagi kita tak hadapi benda tu .

    ReplyDelete
  4. pngalaman mngajar kite mnjadi lebih matang,hadapi sume susah senang baru tau diri kite ni setabah mana.Pilih lah kawan yg betul sbb “Apabila berkawan dengan penjual minyak wangi, paling tidak kita akan turut berbau wangi. Apabila berkawan dengan pembuat besi, paling tidak terkena juga cebisan api yang melubangkan pakaian kita”......biar kawan dgn pelbagai jenis org tapi mempunyai prinsip yg sama utk berubah menjadi lebih baik.sometime ape yg org ckp xbermakne org tu maksud an.ye la mulut kate lain hati kate lain..kite yg kne nilai sendiri :)
    perempuan mmg hatinye lembut fadhil oiii....sbb perempuan ni penuh dgn rase kasih sayang.pernah dgar an boys n girls can't be bestfriend.boleh nak berkawan tapi kalo lelaki n perempuan x saling meluah an perasaan.sbb perempuan lame2 akn jatuh hati pd lelaki yg selalu dgar masalah die.tapi jgn la lps ni ko wat xtau bile perempuan cite masalah dkt ko,but be profesional bg nasihat n tolong mne yg patut. ehh jup susah gak ni sbb kalo org da jatuh hati mne bole tarik balik an..ermm fikir sendiri la...haha... as usual ak akn ckp tahap ujian yg kite hadapi mnunjukkan tahap kesabaran kite sejauh mne...chill okay :)
    sorry terrr'comment byk plak.just nk ckp ape yg ak rase lps bce post ko yg sgtt pnjang ni..keep it up ^.^

    ReplyDelete
  5. yarggghhh,,akhirnya,,,berjaya jugak aku baca blog kau yg panjang melebar ni,,,btw,,semua orang lalui benda yg sama,,malah ada yg lg teruk,,bezanya,,cara kita hadapi dan selesaikan masalah tu,,:)

    ReplyDelete